پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261889
عاشوراي و اربعين امسال يک رويداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود
تاریخ انتشار : 1402/06/17 15:47:32
نمایش : 408
امام‌جمعه فارسان گفت: در کشاکش جنگ بي‌امان ترکيبي دشمن و عمليات بي‌سابقه رواني استکبار رسانه‌اي در داخل و خارج، هم عاشوراي امسال و هم اربعين امسال يک رويداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در بخش پاياني حکمت ۲۴۴ نهج‌البلاغه فرمودند: و خداوند امامت و پيشوايى را براى نظم و آرامش مردم واجب کرد. در حقيقت امامت نظام اداره امت است. امام عادل و قدرتمند است که جلوي ستم ستمکاران را مي‌گيرد و نمي‌گذارد حق مظلومان از بين برود. مواظبت بر دنيا و آخرت مردم دارد و الا هرج‌ومرج خواهد شد.
 
وي افزود: اطاعت را براي بزرگداشت مقام امامت واجب کرده است. بزرگداشت امام به اطاعت کردن از فرامين و پيروي از خواسته‌هاي اوست. البته بايد امام را شناخت و بعد تبعيت کرد. امام صادق عليه‌السلام فرمودند: امام راهنماي ميان خداوند عزوجل و آفريدگان اوست. هرکه او را بشناسد مؤمن است و هر منکرش کافر است. خداي تعالي تقوا را در دل ما محکم‌تر گرداند.
 
امام‌جمعه فارسان به الگوي مواجهه صحيح با دولت‌ها اشاره داشت و بيان داشت: علاوه بر حمايت هميشگي رهبري انقلاب است، دولت سيزدهم مفتخر به نشان افتخار تمجيد مي‌شوند. راز اين تمجيد نگاه آرماني و جهت‌گيري انقلابي؛ حرکت در مسير اصول؛ تلاش جهادي براي تحقق برنامه‌ها و رفع مشکلات مردم اگرچه دولت سيزدهم داراي ويژگي‌هاي برجسته‌اي از آرمان‌خواهي و ارزش‌مداري و روحيه انقلابي و جهادي و تلاش موفق در عرصه‌هاي مختلف است اما طبيعي است نقدهايي هم به اين دولت وارد باشد.
 
وي عنوان داشت: در کلام رهبر حکيم انقلاب اسلامي دو نکته انتقادي بيشتر به چشم مي‌خورد: توجه به معيشت و سفره مردم و برنامه‌ريزي خاص در اين عرصه و ضعف فعاليت‌هاي اطلاع‌رساني هنرمندانه و ناکارآمدي فعاليت‌هاي رسانه‌اي که متأسفانه تاکنون نتوانسته است اهميت و عظمت فعاليت‌هاي دولت را به مردم به‌درستي بنماياند. اين بيانات در واقع تجلي همان راهبرد هميشگي حضرت آقا در مواجهه با دولت‌ها است؛ «دفاع واقع‌بينانه و نقد منصفانه»
 
حجت‌الاسلام ملک پور به حماسه بزرگ اربعين هم اشاره‌اي داشت و افزود: حضور بيش از چهار ميليون نفر از زائران ايراني و ميهماناني عزيز از کشورهاي همسايه، يک نصاب جديد و تاريخي به شمار مي‌آيد. در کشاکش جنگ بي‌امان ترکيبي دشمن و عمليات بي‌سابقه رواني استکبار رسانه‌اي در داخل و خارج، هم عاشوراي امسال و هم اربعين امسال يک رويداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود.
 
وي اظهار داشت: طراحي و برنامه‌ريزي‌هاي دولت و دستگاه‌هاي تابعه و ديگر نهادهاي حاکميتي خصوصاً فراجا و دستگاه‌هاي امنيتي و نيز وزارتخانه‌هاي مختلف و مسئولان استاني و شهرستاني قابل‌تقدير است. البته در مواردي - که کم هم نيست- بايد آسيب‌شناسي دقيق انجام گيرد تا در سال‌هاي آينده از ضعف‌ها کاسته و بر قوت‌ها افزوده شود.
 
وي گفت: مهم‌ترين رسالت و مأموريت دولت و دستگاه‌هاي حاکميتي در همه سطوح تلاش براي ترسيم راهبردها و يافتن راهکارهاي خلاقانه و مبتکرانه توسعه و تعميق هوشمندانه مردمي «و» مردمي‌ماندن راهپيمايي اربعين و جستجوي دقيق براي کاهش دخالت دولت از تصدي‌گري به سمت تسهيل سازي و تنظيم گري است.
 

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html